Як виробляють автоматику Rotelli?
Мало хто собі уявляє, як проводиться автоматика для воріт - спеціально для Вас ми побували на заводі, який виробляє автоматику торгової марки Rotelli. Знайомство з заводом ми почнемо з механічного цеху, де проводиться більшість деталей автоматики.
Що являє собою механічний цех? Це майже сотня різних металообробних верстатів - токарні, фрезерні, зуборізні, ливарні, розточувальні, шліфувальні, свердлильні, довбальні, різьбонакатні, заточувальні - всіх не перерахуєш.
Велика частина машин оснащена системами ЧПУ - числового програмного Управнений. Верстати ЧПУ використовуються, як правило, при виготовленні масових деталей, які виготовляються десятками тисяч в місяць.
Зубонарізний машина виготовляє шестерні для приводу Rotelli MT400 - одночасно зуби нарізаються на 5 заготовках - це дозволяє заощадити час при виготовленні деталі, адже зняття і установка деталі можуть зажадати часу більше, ніж процес нарізування зубів.
Цей зубонарізний верстат нарізає зуби на сталевих заготовках для відкатного приводу Rotelli Premium 1100. Процес виготовлення шестерні автоматизований частково - вставляє і знімає заготовку токар - оператор.
Більшість виробників автоматики використовують шестерні з полімерних матеріалів, так як собівартість їх виробництва в кілька десятків разів нижче, ніж з металу - але це не відноситься до приводів Rotelli - ця автоматика комплектується виключно металевими редукторами.
Початок процесу нарізування зовнішніх зубів шестерні приводу для підземної установки - на сталевий заготівлі видно сліди зіткнення фрези, яка почала нарізати зуби. Верстат працює в напівавтоматичному режимі - участь токаря мінімально - встановити заготовку і забрати готову деталь.
На токарному автоматі виробляються вали для автоматики, на які в подальшому будуть напресовані шестерні і підшипники. Верстат працює в автоматичному режимі - тільки зрідка до нього підходить інженер що б перевірити відповідність розмірів кресленням або заміни зношеного інструменту. Мінімальна участь людини в високоточних роботах зводить до мінімуму помилки через людський фактор - система ЧПУ НЕ бухає, не хворіє і не втомлюється. Також у неї не буває поганого настрою.
Це зубодовбальний верстат, він призначений для видовбування внутрішніх шліців, зубів і пазів шпон - таких верстатів на заводі кілька.
Фреза з твердосплавними напайками видовбує внутрішні зуби в сталевому корпусі планетарного редуктора.
У цеху можна зустріти найрізноманітніші верстати - від найсучасніших ЧПУ до ось таких древніх ручних свердлильних.
Найвідповідальніші шестерні проходять загартування струмами високої частоти і подальшу шліфування - про це свідчать темні ореоли поблизу зовнішнього діаметра шестерень.
Вироблені деталі викладаються на металеві сітчасті столи, де з них видаляється змазує - охолоджуюча рідина і стружка.
Готові деталі складуються в ящики і чекають переміщення на склад заготовок, де будуть зберігатися до переміщення в цех збірки.
На фото внутрішні шестерні приводу для воріт Rotelli Premium 1100/1300.
Зовнішні шестерні приводу для воріт Rotelli Premium.
Це вали і шестерні редуктора важеля автоматики для розпашних воріт.
Деталі передаються на склад готових деталей - вони з часом будуть передані в складальний цех, де і купа різних деталей почне перетворюватися в автоматику для воріт в тому вигляді, в яких ми звикли її бачити.
А ось і сам складальний цех - сюди переміщаються деталі зі складу готових деталей - тут вони перетворяться в готову продукцію.
У складальному цеху насамперед відбувається попередня збірка окремих деталей у вузол - на цьому фото збирається внутрішній вал приводу для воріт Rotelli Premium. Складальник посадить на вал шестерні, шпонки, пружини і підшипники.
Ведений вал потихеньку обростає деталями - складальник встановив підшипник, пружину і провідну шестерню. На черзі - другий підшипник, сальник і алюмінієва кришка.
Зібрані вали і ротори електромоторів занурені на візок і чекають своєї транспортування в зону фінішної зборки автоматики.
Починається збірка приводу для воріт Rotelli Premium. На столі розкладені корпусу, ротори, статори та ведені вали в зборі. Процес складання почався.
Далі збирачі до корпусу редуктора кріплять геркони - магнітні датчики відключення приводу
За допомогою гнучкого трубопроводу редуктор заправляється синтетичної низькотемпературної мастилом, здатної працювати при температурі навколишнього середовища -42 градусів за Цельсієм.
Заправка редукторів проводиться за допомогою дозатора, що нагадує пістолет для підкачки шин - оператор вставляє трубку всередину редуктора, оператор натискає на кнопку і мастило під тиском накачується в редуктор дуже зручна штука - і сам не вимажешься, і автоматику не забруднити.
А ось і сама мастило - Shell Omala S4 WE 150. Применение синтетической низковязкой смазки - хороший пример заботы о потребителях, ведь автоматика будет прекрасно работать и при низких температурах. Я знаю немало примеров, когда производители автоматики "заряжают" привода минеральной смазкой, которая уже при минус двадцать превращается в парафин - а такая температура у нас не редкость.
Після накачування мастилом редутор відбувається процес установки ротора двигуна.
А самі ротори терпляче чекають своєї долі у в такому дерев'яному ящичку, який приїхав їх механічного цеху. Всі ротори перед установкою балансуються - завдяки цьому забезпечується тиха робота моторів і тривалий термін експлуатації, адже при відсутності вібрацій підшипники будуть зношуватися менше.
Наступним етапом складання приводів для відкатних воріт є установка статора двигуна.
Збирачі встановлюють верхню кришку приводу і за допомогою довгих гвинтів прикручують двигун до корпусу редуктора.
Підготовлені блоки управління приводом чекають своєї долі
Далі встановлюється механізм аварійного розблокування приводу - його активують в разі відсутності електроенергії в мережі
Збирачі встановлюють блоки управління і зовнішні кришки - збірка наближається до свого логічного завершення. Збірка приводу для воріт Rotelli Premium практично завершилася - залишилося тільки одягнути зовнішню шестерню і протестувати привід на працездатність - кожен автомат 100% проходить контроль працездатності - без цього він не буде відвантажено кінцевого споживача.
До збирачам приєднався головний інженер і віце-президент компанії.
Також мені вдалося зняти момент складання автоматики для розпашних воріт Rotelli MT400 -дуже популярною не тільки в нашій країні, а й в усьому світі.
Це ходові гвинти, вироблені на різьбонакатних верстатах зі сталі 40Х - застосування стали із застосуванням хрому забезпечує гвинтів високий ресурс і зносостійкість.
Тут зберігаються відлиті половинки корпусу редуктора. Примітно, що для лівого і правого приводу використовується той же самий корпус - відмінність тільки з якого боку буде кріпитися двигун. Тобто корпус взаємозамінний для лівого і правого моторів, що дуже зручно при ремонті - за десять хвилин з правого приводу можна зробити лівий і навпаки.
Статори двигуна, запресовані в герметичну алюмінієву кришку - таким чином двигун надійно захищений від попадання води всередину.
Висувний шток є трубою з нержавіючої сталі, до одного кінці якої прикріплено ходова гайка.
Наконечники штока - очікують приєднання до вільного кінця висувного штока. На наконечнику і всередині нержавіючої труби нарізана різьба - тобто деталі з'єднуються різьбовим методом плюс додатково завальцовиваются для створення надійного з'єднання.
У складальний кондуктор вставляються статори двигуна, в які поміщаються ротори. Застосування складальних кондукторів у багато разів збільшує швидкість і якість збірки приводів.
Далі вставляється одна половинка корпусу, вал аварійного розблокування і назбирати висувною шток в зборі.
Всі шестерні рясно змащуються синтетичної мастилом, адже це запорука тривалого ресурсу.
Привід накривається другою половинкою корпусу і прівінчівается гвинтами.
Сьогодні всі операції по збірці виконує немолодий складальник Паоло - у нього настільки набита рука, що не встигаєш бігати за ним з фотоапаратом і фіксувати його дії.
Я не засікав час, але за моїми відчуттями штук двадцять моторів він зібрав хвилин за десять - принаймні мені так здалося.
Збірка практично завершена, одягнені нижні захисні кришки і мотори відправляються на обов'язкове тестування працездатності.
На кожному етапі виробництва та збирання здійснюється контроль якості деталей - складальник мікрометрів заміряє діаметр алюмінієвої труби, в якій трудиться шток.
На палеті покладені зібрані приводи, які відправляються на ділянку тестування, а потім - на упаковку.
Ще мені сьогодні пощастило побачити збірку досить рідко зустрічається автоматики для підземної установки - редуктор типу важеля встановлюється в герметичний сталевий корпус, який заливається в бетон і за допомогою потужного важеля закриває і відриває ворота.
Відлиті алюмінієві корпусу матового кольору лежать в гратчастому ящику і очікують збірки - їх відливають під високим тиском, що виключає появу дефектів лиття, які можуть виникнути при традиційних методах лиття - в кокіль або в землю.
Собранные промежуточные валы завораживают своей красотой - фотоаппарат не в состоянии передать красоту и качество этих деталей. На кожному валу есть две шестерни - бронзовое колесо, которое приводится в движение ротором двигателя и червяк, который приводит в движение выходной вал. Промежуточный вал вращается на двух мощных подшипниках, размер которых больше самих шестерен.
Ведомые валы приводов - они выполнены из стали, хотя в большинстве "суперэлитной" автоматике они изготовлены из пластика. В рычажной автоматике пластик лучше не применять, так как на выходной вал привода воздействуют огромные нагрузки - в особенности ветровые.
Ротори лежать в величезному ящику сотнями, чекаючи своєї черги на установку. Всі ротори балансуються перед установкою - завдяки цьому двигун працює дуже тихо, а підшипники живуть довго.
На палеті чекають збірки статори двигунів, в які ще необхідно запресувати відбалансували ротори. Статори запресовані в алюмінієві корпуси - таким чином забезпечується герметичність електродвигуна від попадання всередину води.
Все це трахомудріе упаковується в корпус і чекає процедури змазування. Жінка любить ласку, а техніка - мастило.
Мастила для редукторів на цьому заводі ніхто не шкодує - шестерня майже плаває в мастилі - на все життя приводу вистачить. Що б вода не потрапила всередину редуктора по контуру встановлена ущільнювальна гумка.
Ось і кінцевий результат - готові приводи, які ось - ось заберуть на тестування працездатності. Якщо з редуктором все нормально, його встановлять в сталевий ящик - корпус.
Життя цих суворих італійських чоловіків скрашує жінка - адміністратор Джустіна.
Замість епілогу
Ідея відобразити процес виробництва виникла спонтанно, під час відвідин заводу з виробництва автоматики Rotelli. Мені здалося, що багатьом читачам нашого сайту буде цікаво дізнатися, як виробляється італійська автоматика для воріт. Чесно кажучи, я і сам був вперше на такому підприємстві і у мене розбігалися очі від побаченого. Зобразив те, що побачив або встиг побачити, так як час мого перебування на заводі було обмежено кількома годинами.
Я не зміг відвідати всі виробничі ділянки заводу, так як вони розкидані по всій Італії і для відвідування всіх підрозділів (ливарного, намотування електродвигунів, виробництва друкованих плат і т.п.) мені не вистачило б і тижня, а квитки на літак уже були куплені і можливості залишитися не представлялося.
Але я дуже сподіваюся побувати в інших виробничих підрозділах заводу під час моїх наступних поїздок в Італію і познайомити Вас з усіма етапами виробництва автоматики для воріт - адже це справді незвичайне, адже в жодній країні колишнього соцтабору автоматику для воріт не виробляють.
Варто зауважити, що завод випускає автоматику для воріт для п'ятнадцяти європейських брендів - її замовляють італійські, німецькі, іспанські і навіть американські компанії. Багато ці компанії не є виробниками - у них у власності тільки розкручений бренд і налагоджена система продажів. Нічого поганого в цьому немає - це дуже поширена схема роботи в світі.
Чому жоден з виробників автоматики не показує свого виробництва? Все просто - у більшості з них його просто немає. У кращому випадку це викрутки збірка - на одному заводі замовили ливарні деталі, на іншому - пластикові шестерні, на третьому - блоки управління і у себе скрутили в купу. У гіршому - навіть викрутки збірки немає, мають у своєму розпорядженні замовлення на стороні.
Багато покупців ставлять мені запитання - чому автоматика Rotelli коштує дешевше, ніж інші італійські бренди?
Все просто - у заводу замкнутий повний цикл виробництва деталей, включаючи власне ливарне виробництво, механічний цех, виробництво електродвигунів і блоків управління. Це дозволяє отримати більш низьку собівартість виробництва, ніж у підприємств викрутки збірки. І при цьому виграти в якості, так як всі процеси контролюються усередині підприємства.
Фабрика на сьогоднішній день працює на 100% свій потужності - в дві зміни. Основна проблема - виробництво не справляється із замовленнями, покупці змушені стояти в черзі по кілька місяців, очікуючи виконання свого замовлення.
Сьогодні жодне інше підприємство не може забезпечити подібне співвідношення ціни і якості - адже автоматика для воріт інших плідників з металевими редукторами і потужними моторами варто в два - три рази дорожче автоматики Rotelli! А схожу ціну мають тільки слабенькі побутові моделі з пластмасовими шестернями в редукторі, розраховані на масове споживання.
До нової зустрічі! Буду намагатися радувати Вас новими цікавими новинами зі світу автоматики для воріт!