Автоматика для відкатних воріт
Комплекти автоматики для відкатних воріт з металевими редукторами і магнітними кінцевими вимикачами
Якісна, відео-інструкція по встановленню привода Miller Technics 1000. А за скільки, часу, Ви зможете змонтувати цей привід? До сих пір, рекорд був - 1 година 23 хвилини!
Цю статтю можна почитати на россійській мові
Як виготовляється автоматика Rotelli від італійського виробника:
Багаторічне спілкування з автоматикою для воріт i аналіз її недоліків дало можливість нам створити ідеальну для наших кліматичних умовам та реалій автоматику.
Ви скажете, що у України і в Італії відкатні ворота нічим не відрізняються? Як би не так, в Італії всі ворота прозорі і низькі, а у нас високі і глухі. До того ж в Італії температура повітря рідко опускається нижче нуля. Торік я поїхав із засніженого та промерзлого Києва в італійське місто Турин, яке зустріло мене теплом і зеленою травою. Так що як не крути погодні умови дуже сильно відрізняються в нашій країні в порівнянні з країнами Європи, звідки йде основний потік автоматики для воріт.
Яка вона ідеальна автоматика для відкатних ворот в Украіні?
А цьому огляді ми розглянемо основні складові комплектів автоматики для воріт в деталях.
Для того, щоб Ви мали можливіть зробити усвідомлений вибір не на користь бренда, а придбали дійсно якісну модель приводу з потрібним Вам набором характеристик.
Почнемо з двигуна - що є серцем приводу для відкатних воріт.
Двигун автоматики відкатних воріт
На мою думку на відкатних воротах повинен стояти двигун змінного струму з напругою 220 Вольт.
Чому?
Як правило, такі двигуна більш потужні, ніж іх 24 вольтові побратими. Потужний двигун на 24 вольта не вигідно виробляти, так як він буде більш габаритний, складний (необхідний щітковий вузол, ротор з обмоткою), плюс до цього необхідний ще й дорогий потужний трансформатор. А трансформатор навіть на холостому ходу, коли привід не працює, "їсть" чимало електроенергії - і це відбувається постійно, роками. І чим потужніший двигун, тим більше електроенергії він буде їсти.
Виміри показують, що достатньо популярний в нашій країні найдешевший привід для відкатних воріт Nice Robus 350/400 і його клон NICE ROAD 400 в режимі очікування споживають приблизно 12 ват. Тобто, якщо привід не працює, а просто стоїть в режимі очікування, то за рік він "з'їсть" більше 100 кіловат! І це найслабший електромотор на ринку, по потужності він поступається лідерам в 10-15 разів. А якщо чисто теоретично його зробити раз в 10 могутніше, то, не працюючи, привід для відкатних воріт "зжере" за рік більше тисячі кіловат, жодного разу не зрушивши ворота!
Плюс до цього понижуючі трансформатори бояться зниженої напруги, так як при цьому зростає сила струму і нагрівання обмоток трансформатора, що загрожує виходом його з ладу. Багато людей вважають, що при зниженій напрузі неможливо "спалити" електроприлад, але це не є правдою.
Більшість випадків перегорання пов'язано якраз з низькою напругою - двигуну просто не вистачає потужності. Через підвищення сили струму відбувається перегрів обмоток як статора, так і ротора, що призводить до пошкодження обмоток і виходу двигуна з ладу. Від підвищеної напруги електроприлади теж гинуть, але, як правило, це зустрічається набагато рідше.
Низька напруга в наших мережах трапляється часто-густо. Іноді при монтажі доводиться пальцем розкручувати болгарку, що б вона запустилася. І підпалити електрод суща проблема - він не горить, а прилипає до металу, немов намазаний супер клеєм. На лампочку дивишся - вона тебе не сліпить, добре видно її спіраль у всій красі. Іноді напруга досягає 130-150 Вольт! У таких випадках необхідно застосовувати стабілізатори напруги, інакше вихід з ладу автоматики Вам забезпечений - і така несправність не буде вважатися гарантійним ремонтом.
Мотори з напругою 220 Вольт також бояться зниженої напруги, але виходи з ладу в них зустрічаються набагато рідше, ніж в 24 вольтових системах.
Чому 220 вольтові мотори витримують знижену напругу без наслідків?
На це є дві причини.
Перша - більший запас реальної потужності (а не тієї, яка вказана в характеристиках, яку часто перебільшують прибріхуючи до 10 разів).
Друга - відсутность слабкої ланки - понижувального трансформатора.
Але все одно ми не рекомендуємо відмовлятися від стабілізатора напруги - його вартість не порівнянна з ціною ремонту в разі виходу приводу з ладу.
Єдиним "плюсом" систем з 24 вольтовими моторами є більш плавна робота плавного пуску і уповільнення, так як як постійний струм являє собою чисту синусоїду, а 220 вольтові системи працюють на напрузі змінного струму з частотою 50 Гц. У 24 вольтів моторів сила двигуна регулюється подачею напруги через щітки на активний ротор з обмоткою - тому його легко змусити крутитися на будь-яких оборотах. У 220 вольтів системах регулювати обороти складніше, оскільки на роторі щіток немає.
І робочі обороти двигуна, як правило, постійні і залежать від частоти, а вона постійна - 50 Гц. Але все одно виробники автоматики для воріт вирішують проблему і їх автоматика в більшості випадків випускається з функцією уповільнення в кінцевих точках, хоча вона працює не так плавно, як у 24 вольтових системах.
Але найголовнішу роль відіграє потужність привода для відкатних воріт. Як не крути, чим більший крутний момент, тим легше будуть відкриватися ворота при знижених температурах або сильному вітрі. А різниця в потужності між самими слабкими і найпотужнішими моделями автоматики для воріт може досягати 10-15 кратної величини. І не варто сліпо вірити написаним цифрам.
Наприклад, візьмемо популярну через низьку ціну серед італійських приводів модель Nice Road 400. На кришці приводу знаходимо інформацію, що потужність становить 210 Вт
Але відкривши кришку бачимо, що потужність трансформатора, від якого живиться і блок управління, і двигун, і фотоелементи безпеки, і сигнальна лампа складає всього 110 Вт. Вже 100 Вт кудись зникло.
Але не всі 110 Вт будуть використовуватися двигуном. Приблизно половина цієї енергії піде на роботу пристроїв безпеки - сигнальну лампу і фотоелементи безпеки.
А реальні виміри струмовими кліщами показують, що привід Nice Road 400 на холостому ходу споживає приблизно 0,1 Ампер, що при напрузі 24 вольт дорівнює 24 Вт.
Як це відіб'ється в роботі? Все просто.
Слабкий двигун при перших приморозках відмовиться одним морозним ранком відривати ворота. І тоді Вам потрібно буде привід перевести в режим аварійного розблокування і власноруч відірвати підмерзлі ворота - після цього мотор зможе самостійно пересувати ворота.
Але виникає питання - а навіщо такий електропривід потрібен?
І не тільки "відривання" примерзлої направляючої вимагає підвищеної потужності. Справа в тому, що практично у всіх підшипниках застосовується звичайне мастило, яке не працює при знижених температурах. Воно загусає і перетворюється на парафінообразну речовину, через це колеса на роликовій каретці перестають обертатися. Так, для відкатних воріт просто необхідно низькотемпературне мастило в підшипниках, але його практично не застосовують у вітчизняних виробах через більш високу вартість і наявності на складах постачальників тільки стандартних підшипників зі звичайним мастилом. І це приводить до того, що в хороший мороз при мінус 15-20 градусів за Цельсієм колеса втрачають рухливість. Ви цього не помітите, якщо у Вашому приводі 5-10 кратний запас по потужності - такий привід для відкатних воріт з легкістю зрушить ворота, навіть якщо колеса і не будуть обертатися. Більш слабкий спасує, і роль електроприводу буде відведена Вашим рукам і ногам.
Не так давно стався випадок, який можна було б вважати анекдотичним, якби ця історія не трапилась з нашим замовником.
До нас звернувся чоловік, який побажав встановити привід шановної німецької фірми Hormann - модель LineaMatic Р. Привід він придбав в сторонньої організації, яка не має до нашої жодного відношення.
З нашого боку необхідна була тільки послуга по установці.
Згідно каталогу виробника, такий привід може застосовуватися для воріт з максимальною шириною стулки воріт до 8м, заввишки до 2 метрів і максимальною вагою до 500 кг. Начебто все пучком - потужності має вистачити.
Побачивши шестиметровий отвір воріт замовника, наш монтажник посмів засумніватися в достатньої потужності цього приводу, про що й повідомив замовнику. Замовник сильно обурився, адже він купив найкрутіший, на його думку, привід для відкатних воріт.
"Це ж не китайське фуфло, а німецька автоматика фірми Hormann !!! Там все розраховано!"
Замовник, швидше за все, був далеко не бідною людиною, про що свідчив заможний великий будинок і престижний автомобіль вартістю не менше ста тисяч європейських грошей.
Дійсно, там все розраховано до останнього вата. Привід навіть зумів відкрити і закрити ворота, хоча йому це вдалося з великими труднощами. Але найцікавіше почалося, коли монтажник підключив до приводу сигнальну лампу потужністю аж сім ват. Це було вище сил німецького привода і він капітулював.
І тут приходить на думку анекдот з бородою:
"Приходить до лікаря ма-а-а-аленький на зріст мужичок. Дістає з штанів елдак сантиметрів 60 довжиною, кладе на стіл, і рівно посередині проводить фломастером межу.
Потім каже:
- Ріж тут!
Доктор запитує:
- Навіщо таку красу спотворювати?
Мужичок у відповідь:
- У нас з ним на двох крові не вистачає, eсли він встає, то я падаю."
Так і тут замовнику довелося вибирати з дух зол - або працюють ворота, або блимає сигнальна лампа. Щось одне! Бо на двох потужності трансформатора не вистачає.
Я цю історію розповів не заради дискредитації марки Hormann. Привід нормальний, але він не був розрахований на важкі ворота. Швидше за все, це була помилка менеджера, який допомагав замовнику підібрати автоматику для воріт.
Але мораль цієї байки така, що зайвий крутний момент на валу приводу ще нікому не завадив.
І якщо привід спасував при температурі плюс двадцять, то при мінусових температурах приводом воріт стане наш замовник або його родичі. Можу дати 100% гарантію. Замовник буде по коліна в снігу тягнути замерзлими руками ворота. Але він буде гордий, що у нього крутий німецький електропривод для відкатних воріт. І простій бідній людині такий привід не по кишені - він тільки для обраних, до яких цей пан відносить себе.
А інші замовники, не настільки схиблені на брендах, будуть сидіти у теплій машині і спостерігатимуть як безвідмовно і в сніг і в дощ відкриваються іхні відкатні ворота. І ім як і воротам "плювати", що привід не німецький, а китайський - зате в ньому потужності в десять - двадцять разів більше.
Подивіться відео, зняте навесні 2013 року, коли снігом паралізувало всю Україну на пару тижнів. Зі зворотного боку воріт снігу намело по пояс. Привід для воріт Professional IZ тягав ворота так, немов снігу і не було. Запас потужності приголомшливий - сніг взимку Вам можна і не чистити.
Частково від потужності двигуна залежить і товщина валів, розмір і вантажопідйомність підшипників і т.п. Ось подивіться, на фото вал двигуна Nice Road 400, Robus 350 і Robus 400. Товщина його вала аж 8 (вісім) міліметрів! Плюс вал має проточку під стопорне кільце глибиною близько міліметра, відповідно в цьому місці товщина вала зменшується до 6 міліметрів. З цієї проточці, звичай, вал і зрізає.
На фото зрізаний вал двигуна приводу Nice Road 400. Він благополучно відокремився від двигуна, хоча за задумом конструктора повинен бути нерозлучним з ним все життя. При появі перешкоди в отворі воріт двигун Nice Road 400, Robus 350 або Robus 400 включає реверс і примудряється зрізати собі вал! І це не одиничний випадок, такі мотори на наш сервіс носять за рік десятками!
Для порівняння на фото Miller Technics 1 000 - вал двигуна товщиною 20 (двадцять) міліметрів. Згадайте товщину в 8 мм. валу італійського двигуна.
Висновок напрошується сам собою: потужність двигуна приводу для воріт є одним з найважливіших критеріїв при виборі автоматики для воріт.
Чим вона вища - тим краще, тим легше буде приводу зривати і штовхати примерзлі ворота. І Вам рідше доведеться виходити з машини для очищення снігу і допомоги приводу. Як говорять прості люди, запас жопу не .... т
На фото три електродвигуни від різних моторів. Зліва - - Professional IZ. Праворуч - двигун Miller Technics 1000. А посередині - Nice RD400.
Походу двигун Nice розроблявся фахівцями в області нанотенологій. Судячи по наклейці, Nice "made in Italy". А два "бідних родича" з боків - "made in China", але виглядають вони набагато соліднішими і надійнішими "хрупкого" італійця. І надійні вони не тільки на вигляд.
Для наочності я сфотографував ротор від двигуна Professional IZ і двигун в зборі Nice RD400. Вагу я не заміряв, але по відчуттям ротор китайця в кілька разів важче італійського мотора в зборі разом з черв'яком.
Враховуючи все вищевикладене, вважаю застосування 24 вольтів моторів для побутових відкатних воріт не доцільним.
Хочете придбати автоматику для воріт з потужним двигуном і не знаєте на якій моделі зупинити свій вибір?
Редуктор автоматики відкатних воріт
Редуктор або те, від чого залежить термін служби автоматики для воріт.
На зорі зародження автоматики для воріт приводи були, як правило, з металевими редукторами. І коштували вони дорого. Та що там говорити, ще шість - сім років тому у Києві ціна відкатних воріт з профнастилу з автоматикою досягала космічних значень десь шість - сім тисяч американських грошей. Але часи змінюються і автоматика для воріт стала доступним для більшості звичайних людей товаром. У деяких європейських супермаркетах продають готові до вживання дешеві моделі автоматики для воріт поряд з іншими товарами народного споживання та продуктами харчування. Широке поширення визначило нові вимоги до автоматики для воріт - вона повинна бути дешевою або дуже дешевою. Але за рахунок чого зробити дешевий привід, що б конкурувати з іншими виробниками?
І вихід був знайдений - практично всі виробники стали масово застосовувати полімерні шестерні в редукторах, оскільки їх немає потреби вирізати в токарних, фрезерних, зуборізних верстатах, шліфувати і загартовувати. Шестерня з полімерного матеріалу виливається на лічені секунди на прес автоматі і її собівартість в десятки або сотні разів нижче якісно обробленої сталевої або латунної шестерні. Застосування пластикових деталей набуло такого розмаху, що зустріти металевий редуктор в недорогому приводі для відкатних воріт можна з такою ж вірогідністю, як і зустріти динозавра або мамонта на вулиці. І навіть достатньо не дешеві приводи вартістю не одну сотню євро (які виробники позиціонують як суперелітні) часто - густо грішать установкою шестерень з полімерних матеріалів.
Зараз мене закидають шапками на рахунок того, що там використовуються супер добавки з нано технологіями, що додають шестерням казкові властивості. І що такі шестерні дадуть фору сталевим китайським і іншу маячню.
Але чомусь багаторічний досвід спілкування з такими редукторами підказує, що реальною причиною їх застосування є банальна економія. На фото погризені шестерні приводів Nice Road 400 і Nice Robus.
Єдиним плюсом застосування полімерних шестерень в редукторі може бути їх більш тиха робота порівняно з металевими. Але і якісний сталевий редуктор особливо не напружує звук зайвими децибелами.
Практично у всіх приводах для воріт використовується черв'ячний редуктор. Його плюси - компактність, безшумність, плавна робота і незворотність. Так, саме завдяки незворотності черв'ячного редуктора привід для відкатних воріт є замком - відкрити ворота без активації механізму аварійного розблокування неможливо.
На вал двигуна встановлюється черв'як, який обертає шестерню - черв'ячне колесо. Як правило, черв'як для підвищення зносостійкості вузла виготовляється з більш твердого матеріалу.
Наприклад, черв'як у більшості випадків виготовляється зі сталі. Але це не є догмою, буває і з пластику роблять. А черв'ячне колесо може виготовлятися із сталі, латуні або пластику. На сьогодні приблизно 90% всіх італійських моторів мають у своєму складі черв'ячне колесо з полімерних матеріалів.
Але застосування полімерів для виготовлення зубів шестерні не найбільша проблема таких редукторів. Набагато страшніше те, що більшість черв'ячних коліс виступають зчепленням - пристроєм аварійного розблокування. Тобто в тілі шестерні є паз, в який входить сталева шпонка, притискається пружиною. За відсутності електроенергії ексцентриковий механізм стискає пружину і шпонка виходить з паза, розчіплюючи двигун з зовнішньої шестернею.
В інструкції до більшості приводів для зсувних воріт описаний порядок розблокування і блокування.
Порядок дій приблизно такий:
- розблокувати механізм шляхом повороту ключа, ручки або дверцята;
- відкрити ворота вручну;
- закрити ворота вручну;
- заблокувати механізм шляхом повороту ключа, ручки або дверцята;
- ввести ворота в зачеплення руками, про що буде свідчити характерне клацання;
Це клацання - результат попадання шпонки в канавку на черв'ячної колесі. Що буде, якщо не виконати останній пункт.
Якщо у Вас привід Miller Technics 1000 - то нічого не буде. Там шестерня сталева з латунним зубчастим колесом. А канавка виконана в сталевій частині шестерні.
Але потрібно бути на чеку - на ринку України є фірми, які продають автоматику Professional з полімерної шестернею! Хоча при покупці божаться, що у них металева. Дізнається покупець про реальний стан речей через деякий час.
А якщо у Вас щось інше, типу Professional CAN або BFT Deimos, то можливий варіант приготування пластикової каші з шматків шестерні, що тріснула по швам.
Чому це відбувається? Ви закрили ворота, повернули ключ або ручку механізму в заблокований стан. Але не факт, що шпонка потрапила в канавку. У більшості випадків шпонка якраз не в канавці. Ви натискаєте на пульт дистанційного керування, двигун стартує і розкручується до високих оборотів, а ворота стоять на місці.
У цей момент сталева шпонка схоплюється в пластикове посадочне гніздо і виникає потужний удар розкрученого мотора і воріт, які стоять Це приблизно теж саме, що автомобіль на повному ходу врізається в спокіно припарковане авто.
Так, Miller Technics 1000 може витримати не одну тисячу разів таких знущань над редуктором. А ось для пластикових аналогів іноді і перший раз стає останнім.
А ось російсько - китайський Дурхан спробував уникнути цієї проблеми шляхом застосуванням сталевого сердечника, вставленого в полімерну шестерню. Зі зчепленням проблем немає, а от зуби виявилися не сильно надійними - черв'як згризає їх, шестерня іноді розвалюється на шматки або прокручується на валу.
А італійський Nice прикручує шурупами до пластикової шестерні металеву пластинку з пазами під шпонку. Але сама шестерня - г ... но.
А ця латунна шестерня - результат "колгоспу" щасливого володаря Nice Robus 600 з пластиковою шестернею. Після четвертої заміни пластикової шестерні клієнт виготовив у токаря латунну. Але потім "склеїв ласти" блок управління, а витрачати 195 євро на новий блок він був не готовий. Ціна чергового ремонту цього приводу дорівнювала вартості нового китайського. Замість ROBUSa був встановлений китайський Miller Technics 1000. Автоматика йому сподобалася - на протязі року він купив ще три таких самих приводи на всі свої ворота.
В італійської Came серії BX пластикова шестерня стискається за допомогою болта двома алюмінієвими тарілочками. Тарілочки зубчиками тримають полімерну шестерню. На шестерінці видно сліди контакту пластикових зубчиків шестерні і зубчиків тарілочки. При пробуксовці зубчики на полімерній шестерні стираються і весь вузол йде на смітник.
Наші монтажники таким способом вже кілька разів ламали редуктора італійського BFT Deimos. Прям під час монтажу - ще навіть не встигнувши здати ворота господареві. Вони добре знали про цю небезпеку, просто забували ручками ввести ворота в зачеплення. І по гарантії таку проблему не полагодять - це грубе порушення правил експлуатації, про що написано дрібним шрифтом в інструкції. Тому нам доводилося лагодити таку автоматику за свій рахунок.
Я розумію стійке бажання виробників автоматики для воріт не ремонтувати її по гарантії. А заробляти на сервісі і запчастинах. Насправді приводи ламаються не тільки через неправильну експлуатацію, а на лице явна економія виробника на матеріалах і конструкторські прорахунки. Немає запаса міцності - найменше відхилення від інструкції з експлуатації і Ви потрапляєте на ремонт самого дорогого вузла приводу - редуктора.
Потрібна автоматика з надійним редуктором?
Розвінчання міфу про редуктор в "маслянній ванні"
Також багато покупців "марять" придбанням автоматики з редуктором в "масляній ванні". Що це таке і навіщо воно потрібне? Давайте спробуємо розібратися.
Більшість покупців свято вірить, що редуктор з технологією "масляна ванна" довговічніше звичайного. Так як там шестерні "купаються" в маслі, то термін служби редуктора зростає багаторазово.
Але це все міф. Чому?
Бо такі приводи, зазвичай, розраховані для роботи на підприємствах і масло залито в редуктор і двигун з метою ОХОЛОДЖЕННЯ. Тобто масло відводить тепло від обмоток двигуна. Двигун повністю (до верху обмоток) залитий маслом, яке вільно переміщається в загальному з редуктором картері. Масло тут виконує таку ж роль, як і антифриз в автомобілі. Попутно змащуючи шестерні.
Плюс один - такий двигун краще охолоджується і може виконати більше циклів на годину.
А мінусів набагато більше. При хорошому морозі масло в редукторі і двигуні загусає до такої консистенції, що двигун не може навіть запуститися. У моделях FAAC 746 і FAAC 844 ми такої проблеми не спостерігали, а ось більш дешеві російсько - китайські при хороших морозах пасують. Чому? У двигуна FAAC заливається дороге синтетичне низковязке гідравлічне масло, яке зберігає рухливість при низьких температурах. А в недорогих приводах залита дешевенька мінералочка, яка перетворюється в холодець при температура мінус 15-20 градусів за Цельсієм.
А ще можливі:
- течі сальників, для заміни яких доведеться практично повністю розбирати привід;
- доливка дуже дорогого масла, щоб узимку не відкривати ворота руками;
- а якщо Ви проспали зниження рівня масла, то незабаром редуктору і підшипникам (які змащуються тим же маслом) прийде пухнастий білий песець;
Тобто редуктор з технологією "масляна ванна" служитиме довго і щасливо при постійному контролі рівня масла і застосуванні дорогих якісних рекомендованих масел.
А втекти масло з редуктора і двигуна може по будь-якої причини - пересохлий або бракований сальник, протікання прокладок редуктора або .... забутий при монтажі гвинтик сапуна.
Звичайні редуктора не страждають від нестачі мастила. Вона закладається на заводі на весь термін служби приводу. Привід не потребує заміні мастила або її добавці по закінченню. Ми розкривали редуктора, встановлені 5-8 років тому, так у них мастило перебувало в незайманому стані без слідів забруднення продуктами зносу.
Наш вердикт - забудьте словосполучення "масляна ванна". Його варто згадати тільки в тому випадку, якщо Ви шукаєте автоматику для підприємств, дачних кооперативів з дуже високою інтенсивністю відкривання / закривання. У всіх інших випадках слід віддати свою перевагу звичайним редукторам.
До надійним редукторів з технологією "масляна ванна" ми можемо віднести FAAC 746 і FAAC 844.
Корпус редуктора
Важливою складовою редуктора є його корпус, який ще називають картер редуктора.
А чому він такий важливий? Все просто - в ньому знаходяться посадочні місця під підшипники валів і електромотор приводу.
Але як він впливає на довговічність приводу? Я не буду вдаватися в довгі дискусії, дивіться на фото самі.
На фото вище Ви бачите корпус привода Nice Robus 350, який за два роки експлуатації просто згнив. Точки кріплення приводу до монтажної пластини згнили і плюс в самому корпусі утворився отвір розміром в куряче яйце.
Якість алюмінієвого сплаву, з якого виготовляється редуктор має пряме відношення до терміну життя приводу. Якісний корпус з литого алюмінієвого сплаву може прослужити не один десяток років.
[image src="https://www.vorotnet.com.ua/image/catalog/avtomatika_dlja_otkatnyh_vorot/avtomatika_dlja_otkatnyh_vorot_professional_iz)korpus_reductora.gif" width="500" ]
А це корпус китайського Professional IZ. Йому пішов вже шостий рік, він трохи вигорів і втратив колишій лиск, але продовжує справно нести свою ношу. Можна сказати, що корпус редуктора знаходиться в ідеальному стані для свого віку. Я не стикався з випадками корозії корпусів у цього виробника автоматики для зсувних воріт.
Шестерня - сталь, полімер чи силумін?
В якісних приводах наружна шестерня виготовлена зі сталі. На фото стальна шестерня приводу FAAC 740 / 741.
У привода для відкатних воріт Miller Technics 1000 шестерня стальна.
А ось у Nice RB400 та серії Robus 350/400 шестреня з силуміну. Всі ці шестерні полягли у нерівному бою зі сталевими зубами зубчастої рейки. Хоча якщо була б встановлена на воротах полімерна зубчаста рейка, то цілком можливо, що сілумінові шестерні приводу здобули би над нею перемогу.
Я навіть зустрів на одному з поважних німецькому приводі для зсувних воріт зовнішню шестерню з полімеру! Шкода, що під рукою не виявилося фотоапарату.
Як перевірити якість шестерні? Просто - магнітом. Якщо шестерня магнітиться, то є шанс, що вона виготовлена зі сталі. А якщо ні - то шанси не високі. Силумінову шестернями грішать, в основному, моделі фірми Nice Road 400, Nice Robus 350/400.
Один мій знайомий встановлює автоматику для воріт виключно з пластиковими шестернями. Він глибоко переконаний, що установка якісної автоматики залишить його в майбутньому без роботи. Я з ним кардинально не згоден - задоволений автоматикою клієнт приведе своїх друзів і родичів. В Україні автоматичні відкатні ворота у себе у дворі має ще дуже невеликий відсоток населення. Роботи з установки вистачить ще надовго - вистачило б здоров'я їх ставити.
Не можу сказати, що вся китайська автоматика для воріт якісна. і що вся італійська - фуфло. Якраз навпаки, серед китайської на моєму шляху зустрівся тільки один якісний китайський бренд, який я можу Вам безсоромно порекомендувати. Це Miller Technics 1000. І серед італійців є непогані варіанти типу Rotelli SL500, Rotelli SL1000, FAAC 740, FAAC 741. Просто треба бути напоготові і володіти повною інформацією про привід, що купуєте, щоб потім не кусати собі лікті. Тому продовжуємо наш огляд далі.
Черв'ячне колесо за допомогою вала передає крутний момент зовнішньої зубчастої шестірні, яка в свою чергу передає його зубчастої рейці.
Зубчата рейка
Іноді виникають суперечки з приводу зубчастої рейки. Якщо, наприклад, купуєш автоматику FAAC, необхідно купувати і зубчасту рейку цього виробника, інакше не підійде модуль зуба. За багато років роботи я жодного разу не стикався, що б стандартна зубчаста рейка не підійшла до якогось приводу. У всіх виробників автоматики для воріт модуль зуба однаковий. Принаймні я не зустрічав іншого модуля або розміру жодного разу.
Також деякі кадри стверджують, що італійська рейка якісніше китайської. Спірне твердження, оскільки практично всі італійські виробники замовляють зубчасту рейку в Китаї, часто зі своїм логотипом. Тобто клеймо - логотип FAAC, NICE або DOORHAN на зубчастої рейці не гарантує того, що рейка проведена в Італії чи Росії відповідно, вона виробляється в Китаї. Наприклад, ми протягом довгих років купували "фірмову" рейку Nice по космічній ціні, але через кілька років виявилося, що це звичайна китайська рейка брендована европейським логотипом і обходиться нам втричі дорожче, ніж так ж сама китайська не брендована.
Так що не варто перебирати виробниками зубчастої рейки - якісна сталева зубчаста рейка переживе не один привід на Ваших воротах......
Інша справа пластикова зубчаста рейка. Це дійсно фуфло. Її і монтувати важче, і кінцеві вимикачі без переробки кронштейнів кріплення не стають. Але западло в тому, що при пробуксовці ведучої шестерні приводу зрізається пару зубів на зубчастої рейці і пластикова зубчаста рейка відправляється туди, де її місце - в утиль.
Замінити шматочок рейки, що вийшов з ладу, проблематично, так як у всіх виробників вона різних розмірів і з різними замками кріплення. На фото добре видно замки з внутрішньої сторони рейки.
З механічною частиною розібралися. Переходим до електричної частини.
Кінцеві вимикачі
Для зупинки автоматики для воріт служать кінцеві вимикачі, що встановлюються на зубчастії рейці. Кінцеві вимикачі бувають двох видів - механічні та магнітні....
Механічні кінцеві вимикачі являють собою пружинку і два мікровимикача, які активуються цієї самої пружинкою. Плюсом таких систем є їх зрозумілість принципу роботи для рядового користувача.
Лапка, встановлена на зубчастій рейці, тисне на пружинку. На фото кінцевий вимикач популярного в нашій країні італійського приводу фірми Came серії BX.
Пружинка тисне на мікровимикач, який розриває провід, що йде до блоку управління приводом. Блок управління по цьому сигналу зупиняє роботу приводу.
Магнітний кінцевий вимикач побудований за схожим принципом. На зубчасту рейку встановлюються магнітики.
А в корпусі приводу встановлені замість двох мікровимикачів дві геркона - магнітних датчика.
Коли магніт з'являється в радіусі дії геркона, контакт розмикається і блок управління отримує команду на зупинку. Перевага магнітних кінцевих вимикачів у відсутності фізичного контакту між рухомими частинами. Чутливість датчика сягає п'яти - шести сантиметрів залежно від моделі приводу. Фізичний контакт відсутній - магнітне поле без проблем проходить через пластик, повітря, воду, сніг або лід. І саме відсутність фізичного контакту і робить таку систему найнадійнішою в будь-який час року.
Геркони - це герметичні запаяні датчики, яким все одно, яка пора року на вулиці і чи падав вночі сніг.
Геркони дуже широко поширені в нашому побуті, ми просто про це не завжди знаємо. Наприклад, ліфт відраховує поверхи і дізнається місце зупинки саме по сигналу геркона. На кабіні ліфта кріпиться магніт, а датчик до направляючих.
У механічних кінцевих вимикачах пружинка і мікровимикачі - витратний матеріал, так як вони піддаються регулярному механічному впливу. Рано чи пізно пружинка переламується і ворота перестають відключатися, що загрожує перегоранням обмоток двигуна. Або через корозію втрачається контакт мікровимикача, через це ворота втрачають рухливість. І сам мікровимикач практично нічим не захищений від атмосферних опадів, попадання яких для його контактів згубно.
Бачите дві червоні крапочки біля пружинки - так і є, це кнопочки кінцевих вимикачів, на які натискає пружинка. На фото модель Came серії BX. Вони не сильно захищені від попадання атмосферних опадів.
А це італійський BFT Deimos. Практичні всі так само саме як у Came BX, наче під копірку зроблено. Ті ж самі проблеми з ізоляцією від води, снігу, льоду та інею.
Але не тільки поломка механічного кінцевого вимикання може викликати імпотенцію автоматики для воріт. Банальний сніг примушує капітулювати ворота з механічним кінцевими вимикачами.
Чому це відбувається?
Уявіть собі, вранці ви зібралися їхати на роботу, а вночі був невеликий сніг, випало всього кілька сантиметрів. Можна сказати, трохи притрусило. Ви сідаєте в машину і гордо натискаєте на пульт дистанційного керування. Ворота смикаються, проїжджають пару сантиметрів і зупиняються. І так повторюється нескінченну кількість разів. Що відбувається в механізмі? Все просто. Пружинка кінцевого вимикача починає гребти сніг, що зібрався на зубчастій рейці, немов грейдер. Опір мікровимикача маленький, досить легкого натискання на пружинку для зупинки воріт. Так що навіть дуже маленький шар снігу змушує хазяїна такої автоматики брати в руки старий перевірений девайс під назвою віник.
У мене самого встановлено двоє автоматичних зсувних воріт. І на одному автоматі був встановлений механічний кінцевий вимикач. За кілька років роботи ворота не одну сотню разів намагалися вступити зі мною в регулярний статевий зв'язок, після чого я змушений був встановити геркон і магніти. З тих пір і до сьогодні я до приводу не підходжу - він тепер працює безвідмовно і влітку, і взимку. Я перестав розрізняти пори року і бігати з віником навколо воріт. Повірте, магнітний кінцевий вимикач краще. Перевірено на власній шкурі.
У італійців практично немає зими. Тому більшість європейських фірм виробляють автоматику для воріт саме з механічними кінцевими вимикачами. Але в умовах України, коли перший сніг не рідкість в жовтні, а останній сніг може випасти і в квітні, користування такими воротами перетворюється в сексуальне заняття. Це не я маю ворота, це ворота мають мене ...
Надійними магнітними кінцевими виключателями комплектуються моделі:
- Miller Technics 1000
- Professional IZ
- Rotelli SL500
- Rotelli SL1000
- FAAC 741
- FAAC 740
- FAAC 746
- FAAC 844
- Doorhan Sliding 800
- Doorhan Sliding 1300
Механічними кінцевими виключателями оснащуються:
- AN Motors ASL500
- AN Motors ASL1000
- AN Motors ASL2000
- Came BX-64
- Came BX-74
- Came BX-68
- Came BX-78
- Nice Road 350 / 400
- Nice Robus 400
- Nice Robus 600
- Nice RO 1000
- BFT Deimos 500
- BFT Deimos 700
- BFT ARES 1000
- Professional CAN
- Roger R30
... і ще більша купа приводів з механічними кінцевими вимикачами.
Особисто для мене автоматики для воріт з механічними кінцевими вимикачами не існує - це менінгіт, вічний головний біль.
Але і ми іноді встановлюємо автоматику з механічним кінцевим вимикачем: тільки на вимогу клієнта і без гарантійних зобов'язань зі свого боку. Клієнт попереджений, що всі виїзди з обслуговування та ремонту будуть оплачуватися за його рахунок.
А чому ні? Бажання клієнта - закон. Якщо він хоче купити якусь конкретну модель автоматики для воріт (хоч ми її і не схвалюємо), та готовий платити за її обслуговування і ремонти свої кровні - хто йому може це заборонити? І нам копійка не завадить, адже їздити доведеться часто.
Подивіться ще раз фото, як китайський Professional IZ працює в 80 см снігу. Якби він розумів, скільки на вулиці снігу, то напевно б відмовився працювати!
Хочете встановити надійну і безвідмовну автоматику самостійно? Це легко!
Блок управління
Хто не знає, у кожної автоматики для воріт є свій мозок, іменований блоком управління.
Блок управління - це невеликий комп'ютер зі своїм процесором, в який зашита програма. І залежно від функціоналу блоку управління ми і отримуємо корисні і зайві функції. "А хіба функції бувають зайвими?" - Запитаєте Ви. Багато сучасних блоків управління містять у собі десятки, а то й сотні налаштувань, які НІКОЛИ не використовує користувач. І, навіть, серед спецівлістів-установників не більш одного - двох відсотків, які хоч якось в них розбираються, і то, в більшості випадків, не глибоко.
Ну скажіть будь ласка, навіщо для звичайної людини такий складний блок управління? Що б ця людина не змогла його запустити?
На мою переконаному думку, це робиться з двох причин.
Перша причина - виробники свідомо створюють дуже складні системи, монтаж яких може освоїти тільки навчений ними монтажник. Монтаж, ремонт і сервіс повинні обслуговувати тільки ті фірми, які проходили тренінги виробника і мають кваліфікований навчений персонал.
Цю версію підтверджує ще той факт, що практично всі європейські системи для автоматизації воріт приходять у вигляді конструктора - окремо привід, окремо плата, окремо приймач, окремо фотоелементи безпеки, окремо сигнальна лампа, окремо пульти для воріт і зубчата рейка - все окремо. Такий собі конструктор збери сам.
І, якщо немає знань, що і куди пхати, які дроти прикрутити і які кнопки натискати, то краще туди не сунутися.
Друга - інженери повинні виправдовувати свій хліб насущний перед керівництвом, тому і створюють все більш складні і зрозумілі тільки їм системи.
Але в наш час вибагливий покупець хоче отримати простий, підключений, налаштований і перевірений в роботі комплект, який включив в розетку і прилад працює.
Готовими до використання на нашому ринку є комплекти автоматики Miller Technics 1000. Вони повністю налаштовані, з встановленими усіма необхідними перемичками, прописаними пультами дистанційного управління. Вмикаєш в розетку - і користуйся. Як пилосос або фен.
Які основні функції блоків управління я б виділив як корисні:
Запис часу роботи сворки. Навіщо ця функція потрібна? Якщо у Вас не спрацював кінцевий вимикач (наприклад, відвалився кінцевик) або заклинили ворота (наприклад, через сильний вітер ворота не потрапили в уловлювач, чи через перешкоду на шляху руху воріт), така функція побереже електродвигун від перегорання, оскільки привід відключить двигун по параметру часу роботи. Якщо такої функції немає, то привід буде мукати і грітися до тих пір, поки не згорить або поки Ви його не звільните з полону. Час роботи можна виставити в приводах для зсувних воріт фірм Rotelli, Professional і FAAC.
Пішохідний прохід. У деяких виробників автоматики для воріт відсутня така корисна функція, як пішохідний прохід. Тобто ви не можете зупинити ворота в потрібному місці - ворота повністю закриваються або повністю відкриваються. І зупинити їх посередині не представляється можливим. І не думайте, що така функція відсутня в недорогих моделях - у них якраз все пучком. Якраз навпаки, зовсім не бюджетні Came BX-64 і CAME BX-68 не вміють зупинятися в потрібному місці.
М'який старт і м'який пуск. Тут особливо і пояснювати нічого не треба - і так все зрозуміло. З активованою функцією ворота плавно починають рух і сповільнюються в кінці. Особливо актуально для легких воріт з потужною автоматикою. Такі функції реалізовані у Rotelli, Professional і деяких моделей фірми Nice.
Датчик обмеження зусилля відстежує споживану силу струму, споживану електродвигуном, і при перевищенні встановленого порога здійснює реверс або зупинку мотора. Така функція є у автоматики для воріт Rotelli, Professional і деяких моделей фірми Nice.
Регулювання зусилля приводу. Ця функція є майже у всіх приводів, її можна підлаштовувати в залежності від ваги полотна воріт.
Автоматичне закривання відкатних воріт відбувається по досягненню заданого часу. Цією функцією забезпечені майже всі моделі приводів, але Вам не рекомендую нею користуватися, щоб уникнути мимовільного натискання на пульт і можливого удару воріт по автомобілю.
Розташування плати управління
Блоки управління автоматикою для воріт встановлюються, як правило, під зовнішньою кришкою приводу. Є два розташування плати управління - горизонтальне (в лежачому стані) і вертикальне.
Горизонтальне розташування більш зручно для монтажника, так як легше підключати дроти й проводити настроювання приводу для воріт, адже вся плата як на долоні, добре видно всі контакти. Але у такого розташування є і свої мінуси. На фото плата приводу Professional IZ.
Вертикальне розташування плати управління, на мій погляд, більш правильне, так як при цьому не збирається пил на платі і обмежена можливість попадання конденсату з під кришки. На фото зображений Miller Technics 1000.
Особливо часто страждають плати управління автоматикою для воріт фірм Дурхан і АН-Моторс. У них на всіх моделях плата управління розташована горизонтально. Тонкий шар захисного лаку і крапля конденсату з під кришки роблять свою чорну справу - корозія руйнує елементи плати і вони гинуть, іноді навіть не переживши гарантійного терміну. У привода Professional IZ плата розташована горизонтально, але більш товстий шар лаку і присутність вентиляційних отворів дозволяє їй потрапляти в ремонт в десятки або сотні разів рідше вищевказаних моделей.
А ця плата 100% померла із за вологи, що потрапила в блок управління. Про це свідчать численні місця корозії.
Але найбільше обурює політика сервісних центрів, що відмовляють в гарантійному ремонті таких плат. Відмова мотивована попаданням вологи або рідини на плату управління. І нікого не хвилює, що Ви спеціально не лили воду в блок управління і що це явно косяк, пов'язаний з розташуванням плати та відсутністю ефективної вентиляції приводу. Тобто конструкторський прокол перекладають на плечі покупця. Наче ми спеціально замочували привід у воді?
Не варто забувати, що автоматика для воріт знаходиться поблизу дороги, де повітря, зазвичай, має високу запиленість. І цей пил протягом довгих років лягає на плату управління, розташовану горизонтально. За кілька років може зібратися шар в кілька міліметрів. Все ще нічого, поки тепло і сухо. Але коли приходить дощова осінь і вологість повітря підбирається до позначки 100%, пил накопичує в собі вологу і починаються незворотні корозійні процеси в блоці управління. Товстий шар захисного лаку подовжує термін життя плати, але це не є панацеєю.
Як продовжити термін життя такій платі? Нічого складного. Відключаємо електрику, від'єднуємо фішки з проводами від плати управління і змиваємо бруд за допомогою змивки для друкованих плат або чистим медичним 96% спиртом. Головне не спокуситися і застосувати спирт за призначенням. І якщо Ви відчуваєте невизначне бажання випити, то радимо викоритовувати смивку для друкованих плат. Якщо ви побачили пошкодження, пов'язані з попаданням вологи (наліт зеленуватого кольору), то такі місця можна захистити декількома шарами електротехнічного лаку.
Вертикальне розташування береже від цих бід. Адже до вертикальної поверхні пил хоч і чіпляється, але в десятки разів менше. І крапля конденсату не зможе впасти на доріжки плати управління.
Пульти дистанційного керування автоматикою для воріт
Пульти дистанційного керування автоматикою для воріт дуже сильно різняться за вартістю, що також може накласти свій штамп на вибір автоматики для воріт.
Наприклад, Ви готові заплатити 60-80 євро за пульт шановної німецької фірми Hormann? А це дорівнює 80-100 доларів. За такі гроші можна десяток китайських купити. А по мені нехай це хоч не німецька, а ненецька фірма буде, лише б вони працювали та розумних грошей коштували. Вартість одного німецького пульта перевищує вартість комплекта автоматики для гаражних секційних воріт китайського виробника, укомплектованої двома пультами дистанційного керування!
Я не на стільки люблю німецьке, що б не розуміти реальну вартість речей.
Купувати дорогі пульти не варто. Адже пульт це витратний матеріал - то з ключами втратив, то при падінні розбився, то у воду впав. Вартість пульта повинна бути така, що б Вам потім не довелося пів життя збирати на новий пульт.
Будь який пульт від будь-яких воріт не підійде. І якщо Ви купили автоматику для зсувних воріт, укомплектовану дорогими пультами, то цю лямку Вам доведеться нести до кінця життя автоматики. Можна, звичайно, придбати універсальний зовнішній приймач і обійтися більш дешевими пультами, але це все знову гроші, час, нерви і необхідні фахівці, які безкоштовно не їздять.
У молодості я їздив на "Таврії" з наклейкою "Нормальному пацану Мерс не по кишені". Мені було все одно, який це автомобіль, головне - що б їздив. Адже їздити краще, ніж пішки ходити. І нехай "Таврія" була зовсім не престижною машиною, але вона була новою з салону і возила мене, поки інші збирали на престижну машину і ходили пішки.
Так само і з автоматикою для воріт - можна все життя відкладати покупку автоматики для воріт, сподіваючись накопичити достатньо коштів на придбання приводу престижного німецького або італійського бренду. А можна вже сьогодні подарувати собі задоволення, купивши надійний і невибагливий автомат китайського виробництва.
Про сервіс та гарантію
Варто звернути свою увагу на наявність сервісного обслуговування та наявності запасних частин до автоматики. Яку б Ви автоматику для воріт не купували, продавець обов'язково пообіцяє Вам гарантію (інакше Ви її не купите).
Але обіцяти не означає одружитися.
Я відкрию невеликий секрет - реально в нашій стані гарантій і сервісом забезпечені всього три- чотири виробники автоматики, хоча гарантію обіцяють усі. При тому навіть у тих, у яких є сервіс, не завжди є в наявності запчастини. У кращому випадку очікування потрібної детальки затягнеться на кілька місяців, у гіршому - на кілька років. Один раз необхідну деталь відомого бренду (сплачену по 100% передоплаті) нам довелося чекати майже два роки - за цей час в сервісі змінилося три сервісних інженера. Зі скандалом ми її отримали - уявіть собі радість нашого клієнта? Звичайно, ми йому давно замінили привід на інший. Природно, за свій рахунок. Адже клієнт б не чекав два роки.
Але наявність запчастин - це половина біди. Іноді вони є в наявності, але ціна ... При ремонті деяких італійських приводів іноді дешевше купити новий привід, ніж ремонтувати старий. Наприклад, блок управління для приводу Nice RBKCE_RBA2 / A в роздріб коштує 178 євро. І за такі ж гроші можна купити комплект Nice Road 400, в якому буде ще і два пульта. Тобто запчастина коштує стільки ж, скільки новий привід з двома пультами! Маячня? Ні, реальність.
Також дуже обережно слід ставитися до заявленої гарантії в три-п'ять років. На практиці фірми, які заявляють довгограючу гарантію, не збираються виконувати її взагалі. Ні, офіційно вони не відмовляють у гарантійному ремонті, але на практиці в поломці практично завжди винен клієнт - всі механічні пошкодження в редукторі (розблокування, шестернях, зчепленні) списуються на порушенні умов експлуатації, а в поломках електричної частини (блоки управління, згорілі мотори, трансформатори) винні скачки напруги і розряди блискавки. Судитися і доводити свою правоту довго і накладно - шкурка вичинки коштувати не буде. Тому більшість обдурених покупців махне рукою і заплатить за дорогий ремонт. Так що запам'ятайте істину - чим більше гарантійний термін Вам обіцяють, тим вище шанс, що лагодити автоматику будете за свій рахунок. Безкоштовний сир буває тільки в мишоловці.
Радимо "вестися" на реальні терміни гарантії, перевіряти наявність сервісу і запчастин.
Адже всі сервісні центри з ремонту автоматики для воріт належать фірмам, які займаються імпортом. В Україні немає жодного офіційного представництва від виробника автоматики для воріт.
Чому? Ринок автоматики для воріт в Україні досить маленький через низький платоспроможний попит населення, тому і великого інтересу у виробників автоматики не викликає. Обсяги маленькі. Це і є причиною що всі продажі і сервіс віддані на відкуп комерційним фірмам- імпортерам.
Наша рекомендація: купуйте автоматику для воріт, на яку є реальна гарантія, сервіс, а запчастини завжди є в наявності і коштують розумних грошей - в два-три рази дешевше конкурентів. До таких моделей ми можемо віднести Miller Technics 1000, Rotelli SL500, Rotelli SL1000.
На які ще фактори слід звернути увагу при виборі автоматики для воріт?
На вагу стулки відкатних воріт. Практично кожен привід для зсувних (розсувних) воріт має таку характеристику, як максимальна вага стулки воріт.
Але не можна сліпо слідувати цьому параметру, оскільки окрім ваги стулки воріт впливають такі показники як: розмір стулки відкатних воріт (ширина отвору), розмір противаги, погодні умови, інтенсивність експлуатації, якість комплектуючих для відкатних воріт і монтажу.
Наведемо простий приклад. У нас є ковані відкатні ворота вагою 400 кг і шириною проїзду 3м. І інші ворота, виготовлені з профнастилу, вагою в 400 кг і шириною проїзної частини 6м. Які ворота будуть котитися легше? Не сумнівайтеся, ковані, хоч вага у обох воріт однакова.
На розмір противаги. При розрахунку необхідної потужності автоматики для воріт прийнято вважати, що розмір противаги повинен становити від 30 до 50% від розміру проїжджої частини зсувних воріт. Тоді забезпечується легка і безпроблемна експлуатація воріт. Менший розмір противаги призводить до збільшення навантаження на ролики для воріт, сил тертя, і, відповідно, підвищенню зусилля при відкриванні та закриванні зсувних воріт. Тому краще використовувати в такому випадку автоматику для розсувних воріт з запасом по потужності.
На малюнку ви бачите схематичне зображення відкатних воріт. Розмір противаги (В) повинен становити приблизно 30-50% від розміру прорізу (розмір А)
Погода. Коли приходить зима кількість виїздів, пов'язаних з обслуговуванням і налаштуванням автоматики для воріт збільшується в рази.
Чому? Цьому сприяють низька температура і опади у вигляді дощу, снігу, інею, що налипають на кінцеві вимикачі і ролики та створюють підвищений опір при роботі зсувних воріт. Тому рекомендується вибирати моделі приводів для воріт з магнітними кінцевими вимикачами, для яких вода, сніг, іній та лід не створюють додаткових перешкод при роботі.
Якість фурнітури для відкатних воріт. В принципі, вітчизняна та імпортна фурнітура для воріт не мають великих конструктивних відмінностей та трохи відрізняються за якістю. Зрідка бувають ситуації, коли через дефекти прокатування направляючої для воріт туго ходять ролики, а це загрожує помітним збільшенням опору на роботу стулки зсувних воріт і підвищеним навантаженням на автоматику для воріт.
Якість монтажу. Дуже часто монтажниками не дотримується сувора паралельність відкатних візків - опір на зрушення воріт може зрости в кілька разів. Правильно виставлені і відрегульовані відкатні ворота розміром до чотирьох метрів Ви повинні штовхати пальцем.
Для великих розсувних воріт зусиллям руки ворота повинні вільно рухатися. Якщо зусилля велике, шукайте причину в установці воріт - інакше при перекосі підшипників щодо осі руху зсувних воріт вони швидко вийдуть з ладу. Встановлювати електроприводи для воріт для подолання «косяків» монтажу не найправильніше рішення.
P.S.
І останнє. Я не помітив тенденції, що дорожча автоматика для воріт є більш якісною і володіє великим ресурсом. Навпаки, багаторічні спостереження за ринком говорять про зворотну тенденцію - найчастіше більш дорогі моделі є менш надійними, хоча і краще розрекламованими.
Адже навчений гірким досвідом покупець часто ведеться на більш дорогий товар, виправдовуючи його високу ціну кращою якістю.
"Скупий платить двічі" - цю мудрість ми чули не одну тисячу разів за своє життя.
Тому покупець у своїй підсвідомості намагається купити дорогу автоматику для воріт - він вірить в те, що вона буде служити довше.
Але не факт - все залежить від виробника і моделі. Адже буває і так, що в одного виробника в модельному ряді є й надійні приводи, і відверте г@вно. На все треба дивитися в розрізі конкретної моделі, аналізувати її конструкцію і матеріали.
За великим рахунком, Ви можете просто купити комплект автоматики для воріт Miller Technics 1000, Rotelli SL500, Rotelli SL1000 і особливо не паритися з вибором.
Ми встановлюємо ці моделі і на триметрові, і на дванадцятиметрові ворота - адже потужності двигуна з надлишком, а металевий редуктор просто невбиваємий. Магнітний кінцевик працює безвідмовно в будь-яку пору року, не дивлячись на лід, сніг і морози. Надійний блок управління навіть в разі виходу з ладу в 90% випадків підлягає ремонту. Запчастини дешеві і є в наявності. А ціна цих моделей на рівні з найдешевшими італійськими приводами, що мають силуміново - пластикові редуктори, дохлі мотори і космічні ціни на запчастини.
Неперевершена надійність зробили моделі Miller Technics 1000, Rotelli SL500, Rotelli SL1000 бестселерами ринку - зараз їх вибирає дев'ять з десяти покупців.
Купують, а потім за такими самими приводами приходить іх родичі, друзі та сусіди.
На питання покупця "А чи підійде Professional на мої ворота?" я завжди відповідаю "Підійде. Якщо Ви бачите ворота - він підійде. Я не бачив ще в своєму житті воріт, які опинилися б йому не по зубах."
Загальні принципи вибору автоматики для воріт ми розглянули в статті«Автоматика для воріт - якій автоматиці віддати перевагу?»
Якщо Ви маєте бажання подивитись реальні фото установки автоматики на відкатні ворота - відвідайте розділ монтаж автоматики на відкатні ворота.